Verslag Syndicale delegatie arbeiders
directie van 5 maart 2013
1. Goedkeuring
verslag:
Het verslag
wordt goedgekeurd mits 2 opmerkingen van ons zijnde bij het punt offshore
vergoedingen had de directie ons gezegd bij dezelfde werk omstandigheden zullen
dezelfde voorwaarden gelden.
Punt brug-
en pensionering een gelijkwaardig afscheid in uw afdeling voor iedereen die op
rust gaat.
2. Opvolgingspunten
vorige vergadering:
- Vergoeding
werfcategorie Fabricom bij verlet overwerk blijft zoals het was maar dispatching
vult het niet correct in, namen doorgeven en H.R. zal dit rechtzetten.
-
Wachtvergoedingen bruteren wanneer deze niet juist zijn gaat H.R. deze nakijken
op basis van het uitreksel van uw belastingsaangifte.
- Eigen
personeel moet voorrang krijgen op onderaannemers, zodat onze eigen werknemers
niet tijdelijk werkloos gesteld dienen te worden.
3. Esperanza:
( nieuw informaticasysteem )
- Alle ex-statuten met H.R. bekijken of dat
de
interpretatie wel goed in het systeem zit
en de
voorwaarden van elk statuut wel kloppen.
4. Sector C.A.O. Mobiliteit:
Naar aanleiding van de vorige vergadering
willen
wij toch reageren dat we betreuren dat
Fabricom
naar Agoria en later naar het paritair
comite is
gestapt met het verhaal dat wij niet
wensen te
onderhandelen over de sector C.A.O., maar
wij
hadden enkel gezegd dat de C.A.O. niet
verplicht
was maar kon toegepast worden.
De directie antwoord dat Agoria dit zal
recht zetten.
De secor C.A.O. zegt dat hij kan toegepast
worden
zonder echter afbreuk te doen aan de
bestaande
voordeliger regime.
- 0,1316 € / KM bruto is netto 0,1052 € /
Km
- De werknemer mag er geen inkomens
verlies aan
doen.
- Voor
de werkgever mag het niet kosten verhogend
zijn, alhoewel de directie al zegt dat het
kosten
verhogend zal zijn.
- De C.A.O is onvoldoende om de werknemers
hun
voordeliger
verplaatsingen te betalen.
- En
ook de jaarlijkse indexering mag men niet
vergeten, als men strikt de sector
C.A.O. toepast
is er
geen sprake meer van indexering.
-
Rekening houden met de 2 statuten waar de
verplaatsingsvergoeding gekoppeld is aan tijd en
niet
alleen aan KM ( Fabricom en E.N.I. )
- Wat
met de statuten waar de eerste 20 KM of tijd
niet
betaald is, ( Fab-GTI, Fulton, E.N.I. ).
- De directie
wenst zowel C.A.O 90 als de sector
C.A.O
mobiliteit samen te onderhandelen om de
totale kost
te kennen van deze 2 C.A.O’s alsook
onze
vraag om iets te doen aan het nieuwe statuut
i.v.m.
ancienniteitspremie na 10 jaar bv. nu pas na
25 jaar
dienst.
5. Variapunten
-
Proratisering ADV en ancienniteits dagen bij over
dragen
naar het volgende jaar en dan vb 4/5
starten
dat dan deze dagen van vorig jaar volledig
behouden blijven en niet geproratiseerd worden is
in orde
gebracht door de directie.
-
Correct toepassen van categorieverhogingen van
ex
E.N.I statuut en van meldingen aan de
syndicale delegatie.
- Nieuw
statuut bij verplaatsing met eigen wagen op
vraag
van leidinggevende dienen KM in opdracht te
worden
betaald vb als iemand moet overwerken en
niet
mee kan rijden met georganiseerd vervoer en
met
zijn eigen wagen moet komen op vraag van de
werfleider of projectleider dan zijn dat KM in
opdracht ( 9KMI ).
-
Eindejaarspremie ex E.N.I. wordt een voorstel
omdat
in de programmatuur van esperanza men
rekening houdt met de werkelijk gewerkte dagen in
de
referte periode van 1 december tot einde
november en niet met max 260 dagen kan werken,
een
breuk toe te passen aantal uren per week X 52
weken
gedeeld door 12 maanden X 261/260 dus
i.p.v.
170,43 uren nu 171,09 uren op jaarbasis, alle
andere
bepalingen van de vorige C.A.O. eindejaars
premie
blijven van kracht.